Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania dotyczące naszej inwestycji. Jeśli nie znaleźli Państwo wyczerpujących informacji - prosimy o kontakt, jesteśmy dostępni pod numerami telefonu: 024 267 88 74, 697 620 018, nasi pracownicy odpowiedzą na wszystkie Państwa pytania.
Pytania o procedurę zakupu mieszkania
Należy umówić się z przedstawicielem firmy i zarezerwować mieszkanie podpisując umowę rezerwacyjną, wpłacić pierwszą ratę celem potwierdzenia rezerwacji.
W umowie rezerwacyjnej szczegółowo ustalamy harmonogram płatności, indywidualnie ustalony między przedstawicielem firmy, a Klientem. Płatność całości kwoty powinna nastąpić przed odbiorem mieszkania.
W pierwszej kolejności zawierane są umowy rezerwacyjne, a następnie po przyznaniu kredytu umowa deweloperska w formie aktu notarialnego. Ostatnim etapem zakupu jest podpisanie umowy przyrzeczonej, przenoszącej własność w formie aktu notarialnego.
Dowód osobisty.
Pytania dotyczące finansowania zakupu mieszkania
Pracownicy firmy AMABUD Sp. z o.o. przygotują dla państwa wszystkie dokumenty niezbędne do uzyskania kredytu. Jeżeli potrzebują Państwo spotkanie z przedstawicielem banku, zorganizujemy je w dogodnym terminie.
W celu przeprowadzenia wstępnej oceny zdolności kredytowej bank poprosi Państwa o przygotowanie m.in. informacji o: wysokość miesięcznego dochodu netto, wysokość stałych miesięcznych wydatków, wysokość miesięcznych rat kredytów, pożądanego okresu kredytowania.
Banki posiadają różne procedury oraz wymagania dotyczące poszczególnych dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku kredytowego. Objętość dokumentacyjna wniosku o kredyt hipoteczny jest uzależniona także od rodzaju źródła dochodu wnioskodawców. Poniżej lista podstawowych dokumentów, jakie bank będzie wymagał:
- umowa rezerwacyjna kupna - sprzedaży,
- oświadczenia dewelopera (na druku bankowym), w którym zawarte są szczegóły transakcji,
- pozwolenie na budowę lub pozwolenie na użytkowanie, jeżeli inwestycja została zakończona
- oświadczenie banku kredytującego o bezciężarowym wydzieleniu lokalu, gdy deweloper do realizacji projektu wspomagał się kredytem inwestycyjnym
- Wypis Rejestru Sądowego (KRS) (nie starszy niż 3 miesiące),
- wypis i wyrys z rejestru gruntów.
Pracownicy firmy AMABUD Sp. z o.o., na życzenie banku lub Nabywcy, przygotują komplet dokumentów, oraz służą radą i pomocą w razie pytań dotyczących inwestycji.
Pytania o infrastrukturę, budynki i mieszkania
Stan deweloperski oznacza, że wykonane ściany działowe są zagruntowane i przygotowane pod malowanie, posadzki są gotowe do położenia każdego rodzaju podłóg. W mieszkaniu jest instalacja do urządzeń wodno-kanalizacyjnych, centralne ogrzewanie, a także instalacja elektryczna wraz z osprzętem. Mieszkania wyposażone są w drzwi zewnętrzne antywłamaniowe, okna z PCV z nawiewnikami, grzejniki z termostatami.
Trudno jest określić koszt utrzymania mieszkania, gdyż właściciele sami decydują o wielkości zużycia mediów, każde mieszkanie posiada indywidualne liczniki na centralne ogrzewanie, ciepłą i zimną wodę (a mieszkania na parterze dodatkowo liczniki wody bezpowrotnie zużytej). Jednak deweloper zadbał o to, by budynek był energooszczędny i zastosował materiały o najwyższych parametrach izolacyjnych.
Właściciele lokali ponoszą wydatki związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, fundusz remontowy, koszty wywozu śmieci (uzależnione od ilości zamieszkujących osób) oraz wydatki związane z utrzymaniem swojego mieszkania (rachunki za media). Każdy właściciel lokalu jest zobowiązany do ponoszenia kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej w wysokości proporcjonalnej do posiadanego udziału w tej nieruchomości. Na dzień dzisiejszy opłata jednostkowa wynosi ok. 3 zł za m2 powierzchni mieszkania plus powierzchni przynależnych. Inne opłaty to koszty świadczeń dostarczanych do lokali na potrzeby indywidualnych właścicieli naliczane na podstawie odczytów z liczników: centralne ogrzewanie, podgrzanie wody, zimna woda i ścieki, prąd.
Klient może zaproponować własne rozwiązania zagospodarowania wewnętrznej przestrzeni mieszkania zgodne z prawem i przepisami budowlanymi. Deweloper przygotuje stosowną kalkulację kosztów w oparciu o wytyczne Klienta. Dodatkowo Deweloper dysponuje różnymi aranżacjami mieszkań przygotowanymi przez architekta wnętrz. Możliwe jest nawet zakupienie dwóch mieszkań i połączenie ich w jedno duże.
Do każdego mieszkania przynależy miejsce postojowe w ciągu podziemnym.
Ogrzewanie oraz ciepła woda jest dostarczane do mieszkań z sieci miejskiej. Mieszkania są indywidualnie opomiarowane, liczniki ciepłej i zimnej wody oraz centralnego ogrzewania znajdują się w szafach z mediami na klatkach schodowych w budynkach.
Nie. Do budynku nie jest doprowadzona instalacja gazowa ze względów estetycznych i bezpieczeństwa.
Tak, jak najbardziej. Kupując mieszkanie przy ul. Górnej zostaje się właścicielem gruntu w udziale odpowiednim do wielkości zakupionego mieszkania.
Termin własność hipoteczna (prawidłowo własność lokalowa) określa mieszkania które posiadają prawo tzw. odrębnej własności. Właściciele tworzą wspólnotę i są współwłaścicielami całej nieruchomości. Przymiotnik "hipoteczna" przyjął się do nazwy, ponieważ kupując mieszkanie na kredyt, obciąża się hipotekę. Właścicielowi lokalu stanowiącego odrębną własność przysługuje odpowiedni do powierzchni lokalu udział w nieruchomości gruntowej i we wspólnych częściach budynku. Cechą charakterystyczną tej formy własności jest istnienie księgi wieczystej prowadzonej przez miejscowy sąd. W księdze takiej znajdują się informacje dotyczące danej nieruchomości w tym także czy nie jest ona obciążona jakim zadłużeniem lub roszczeniami osób trzecich.
Na terenie osiedla zostały postawione funkcjonalne i kolorowe place zabaw. Wyposażenie zostało wykonane z najwyższej jakości materiałów, zachowano także granice bezpieczeństwa.
Osiedle posiada pełną infrastrukturę miejską, tzn. kanalizację miejską, wodę, elektryczność, telefon i Internet a także okablowanie pod telewizję kablową i internet. Ponadto na osiedlu są drogi wewnętrzne, chodniki, oświetlenie ulic, ławki, zielone tereny wspólne oraz place zabaw.
Osiedlem będzie zarządzał wykwalifikowany zarządca z ramienia dewelopera. Zarządca będzie odpowiedzialny za opiekę nad terenami wspólnymi, zapewnienie mieszkańcom potrzebnych usług oraz nadzór nad właściwym funkcjonowaniem osiedla.
Zapewniamy trzyletnią gwarancję i rękojmię, zgodnie z przepisami polskiego prawa.
Odbiór lokalu dokonywany jest w obecności Klienta oraz pracowników dewelopera i przedstawiciela wykonawcy. Dokumentem potwierdzającym odbiór jest protokół sporządzony na dzień odbioru, w którym określony jest stan techniczny lokalu. W wypadku stwierdzenia usterek ustalany jest zakres oraz termin ich usunięcia. Pracownik firmy AMABUD Sp. z o.o. przekazuje także pakiet instrukcji i artykułów pomocny w trakcie wykańczania i użytkowania lokalu.
Budynek posiada jedną kondygnację podziemną (garaż wielostanowiskowy) oraz 4 kondygnacje nadziemne.
Budynki wykonane metodą tradycyjną murowaną z dociepleniem zewnętrznym (styropian gr. 16 cm) zapewniają bardzo dobrą energooszczędność. Budynki są niskoenergetyczne i mają Certyfikaty Energetyczne.
Pomiar lokalu zostanie dokonany na podstawie obowiązującej normy PN ISO 9836 - 1997. Norma ta polega na pomiarze na poziomie podłogi, w stanie całkowicie wykończonym.